Time flies when you’re having fun. - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Rianne Sporken - WaarBenJij.nu Time flies when you’re having fun. - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Rianne Sporken - WaarBenJij.nu

Time flies when you’re having fun.

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Mei 2014 | Nederland, Heerlen

Sodeknetter, wat vliegt de tijd hier snel voorbij. Om heel eerlijk te zijn, had ik nooit verwacht dat ik het hier zo naar mijn zin zou hebben. Dat komt natuurlijk vooral omdat er super veel domme en gekke dingen gebeuren.
We hebben veel huisdieren bij ons huisje, honden vogels en ja hoor ook leguanen; want ja wie wilt dat nou niet als huisdier? Iedere dag komt onze vriend Louis een kijkje nemen. Normaal blijft hij braaf op de muur of het dak zitten, maar één dag besloot hij zijn ‘’stoute poten’’ aan te trekken en over de muur te klimmen. De drie honden van de eigenares rende natuurlijk als gekken achter Louis aan. Ik kan je vertellen dat een doodsbange rennende leguaan ontzettend grappig uitziet. Wat minder grappig was, was dat Louis geen andere uitweg zag dan in het zwembad te springen. Juist, dat zwembad waar ik net op mijn luchtbedje lag te chillen. Hij kwam volle vaart op me afgerend en sprong zo het water in. Zo snel als hij erin was, was ik er ook weer uit. Ik vloog van mijn bedje af, ben razendsnel de kant op gesprongen en heb 10 minuten binnen gezeten. Uiteindelijk heeft de eigenares Louis, die niet kon zwemmen arm beest, met het schepnetje uit het zwembad gehaald. Denk je dat die dieren daar iets van leren? Nee joh, een week later springt Sjef het zwembad in. Hij zwemt naar de overkant en besluit dat die het wel gezellig vind bij ons op het parkje. Het heeft even geduurd, maar ook hij is uiteindelijk met het schepnet weggejaagd.
Om een beetje bij te komen van alles wat er mis gaat, want er gaat écht iedere dag wel iets mis, zijn we een keer lekker gaan uiteten. Rianne reed, ja ja ze durft het. Vervelend is alleen dat hier niet echt goede wegverlichting is, waardoor je amper iets ziet als je ’s avonds rijdt. Op goed(?) gevoel, af en toe van de weg af, reed ik met de meiden naar een leuk restaurantje. We hadden de tip gekregen dat het daar heel gezellig is met een mooi uitzicht. Aangezien wij uiteraard weer moeten verdwalen was het half 9 toen we eindelijk op de goede plek beland waren. En ja hoor, restaurant vol. Weer terug, op een onbekende weg, zoekend naar iets nieuws hoor ik BAM. Oeps, daar lag een hoge drempel die ik niet zag en waar ik met 40km/u overheen reed. Maar ach, er was aan de auto niks te zien of horen, dus zijn we doorgereden om een nieuw restaurantje te zoeken. Uiteindelijk hebben we heerlijk bij een Italiaan gegeten en was het een gezellige avond. De ochtend erna was iets minder gezellig, ofja.. wij konden er uiteraard wel om lachen. Fris en fruitig stonden we om 7.00u buiten toen we zagen dat we een lekke band hadden, oepsie (niet mijn schuld!!!). Na een hoop geregel en gebel zijn we op stage gekomen, maar wat nou met die auto? Aangezien we een verzekering hebben heeft Daniela gebeld om te vragen hoe dit geregeld word. Wat denk je? We mochten de band zelf gaan plakken. Goeie tip joh, heeft alleen weinig zin als de band al leeg is. Top verzekering dus. Met de auto konden we geen kant op, dus het enige dat we konden doen was de band zelf verwisselen. Na een filmpje van een AMWB ventje op youtube gezien te hebben, die ons in ja zeker 3 minuten even ging uitleggen hoe je een band moet verwisselen, gingen we met goede moed naar de auto toe. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?! Maar we blijven vier meiden, dus onderschat hadden we het zeker. Naar driekwartier al onze kracht, power en brains (ja soms hebben we die toch wel) ingezet te hebben, was het ons gelukt om de band zelf te verwisselen. Serieus, ik was écht trots J
Zo zie je maar weer, bij ons moet er gewoon altijd iets mis gaan. Maar ach, zo beleef je tenminste nog iets.

Gelukkig is het hier verder helemaal geweldig. We hebben heerlijk weer, leuke vrienden gemaakt, gaan (te) vaak stappen en doen leuke dingen met elkaar. Ook stage bevalt goed. In het begin moest ik nog erg wennen. Van groep 1 naar groep 7 is toch wel weer een grote stap, ik moet weer even inkomen in de manier van lesgeven en mis mijn scheetjes uit groep 1 toch wel. Maar ach, ik heb hier werkelijk niks te klagen.

Zo, nu is het tijd om naar huis te gaan en misschien nog even van het zonnetje te genieten.
Ayooooooooooooooooo.

  • 08 Mei 2014 - 11:55

    Tiny:

    Hallo Rianne,

    Wat spannend allemaal. Aan de foto's te zien zitten jullie toch wel in een klein paradijsje.
    Geniet er maar van.
    Heel veel plezier en heel veel liefs, Tiny

  • 08 Mei 2014 - 17:05

    Helmy Bodelier:

    Fijn om jullie spannende belevenissen te lezen. Geniet van deze mooie tijd!

  • 10 Mei 2014 - 13:08

    Theo Vranken:

    Hoi Rianne,
    Leuk om jouw 'avontuurlijke' ervaringen te lezen. Mooi dat het jou en jullie zo goed bevalt.
    Ben benieuwd naar jouw ervaringen mbt het onderwijs, in vergelijking met Nederland.
    Wellicht lees ik dat nog een keer.
    Een plezierige verdere tijd.
    groet, ook aan de anderen.
    Theo

  • 11 Mei 2014 - 17:38

    Miriam:

    He Rianne
    Geweldig, om jullie avonturen te lezen. Klinkt allemaal super en de foto's spreken voor zich.
    Leuk ook, dat jullie al twee vrienden hebben Louis en Sjef....
    Ga d'r maar onwijs van genieten en laat ons af en toe iets horen.
    Wij genieten met jullie mee.
    Have fun.
    Dikke knuf, Ton en Mir

  • 11 Mei 2014 - 17:38

    Miriam:

    He Rianne
    Geweldig, om jullie avonturen te lezen. Klinkt allemaal super en de foto's spreken voor zich.
    Leuk ook, dat jullie al twee vrienden hebben Louis en Sjef....
    Ga d'r maar onwijs van genieten en laat ons af en toe iets horen.
    Wij genieten met jullie mee.
    Have fun.
    Dikke knuf, Ton en Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 4976

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 16 Juli 2014

stage in ARUBA

Landen bezocht: